Regulamin

ICARUS jest platformą internetową („Platforma ICARUS") umożliwiającą Użytkownikom wygenerowanie projektu wniosku o ogłoszenie upadłości, projektu wniosku restrukturyzacyjnego, na podstawie danych wprowadzanych do systemu przez Użytkowników.

W ramach Platformy Klient może korzystać z Usług ICARUS bezpośrednio w ramach Konta Klienta lub przy wsparciu Partnera/Eksperta tj. za pośrednictwem Konta Partnera/Eksperta.

Platforma ICARUS oferuje usługi polegające na:

(1) weryfikacji spełnienia przesłanek do złożenia przez Klienta wniosku o ogłoszenie upadłości, wniosku restrukturyzacyjnego - w oparciu o informacje i dane wprowadzane do systemu przez Użytkownika (bezpośrednio przez Klienta lub za pośrednictwem Partnera/Eksperta, któremu Klient przekazuje odpowiednie informacje, dane i dokumenty),

(2) wygenerowaniu projektu wniosku o ogłoszenie upadłości, projektu wniosku restrukturyzacyjnego - w oparciu o informacje, dane i dokumenty wprowadzane do systemu przez Użytkownika (bezpośrednio przez Klienta lub za pośrednictwem Partnera/Eksperta, któremu Klient przekazuje odpowiednie informacje, dane i dokumenty),

(łącznie: „Usługi ICARUS", „Usługi”).

Operatorem Platformy ICARUS jest ICARUS GLOBAL PROJECT Sp. z o.o. z siedzibą w Przasnyszu, przy ul. Ciechanowska 12/13, 06-300 Przasnysz („Spółka", „My”).

Niniejszy Regulamin („Regulamin”) określa warunki korzystania z Platformy ICARUS przez osoby pragnące skorzystać z Usług ICARUS („Klienci”), jak również warunki korzystania z Platformy ICARUS przez osoby świadczące Usługi ICARUS w imieniu Spółki („Partnerzy/Eksperci”) na rzecz Klientów przy wykorzystaniu Platformy ICARUS (łącznie: „Użytkownicy”). Postanowienia niniejszego Regulaminu określają warunki oraz tryb tworzenia i korzystania przez Użytkowników z Platformy ICARUS w ramach wydzielonego konta na Platformie ICARUS („Konto Użytkownika”) a także świadczenia przez ICARUS Usług na rzecz Klientów.

Korzystanie z Usług ICARUS za pośrednictwem Platformy przez Klienta wymaga zaakceptowania bez zastrzeżeń treści niniejszego Regulaminu oraz wszelkich dalszych warunków, procedur, instrukcji i wytycznych, w tym Polityki Prywatności (dostępnych na stronie internetowej www.icarus.com.pl). Uprzejmie prosimy o dokładne i uważne zapoznanie się z niniejszym Regulaminem przed skorzystaniem z Platformy ICARUS oraz oferowanych w jej ramach Usług.

Rozpoczęcie korzystania z Platformy ICARUS poprzez utworzenie Konta Klienta będzie oznaczać potwierdzenie zapoznania się z treścią Umowy oraz akceptację wszystkich jej postanowień, a tym samym zawarcie z ICARUS wiążącej w świetle prawa Umowy.

Niniejszy Regulamin może być okresowo aktualizowany. Będziemy na bieżąco informować Użytkowników o tych zmianach. Najnowsze brzmienie niniejszego Regulaminu można znaleźć w sekcji "Regulamin" na stronie internetowej Platformy ICARUS.

Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych w związku z Usługami znajdują się w Polityce Prywatności w sekcji "Polityka Prywatności" na stronie internetowej Platformy ICARUS.

1. definicjE

O ile w sposób jednoznaczny nie wynika inaczej z kontekstu zastosowania, wyrażenia użyte w Regulaminie Platformy ICARUS posiadają następujące znaczenie:

Oferta ICARUS” (lub „Cennik”) – oznacza aktualny cennik Usług ICARUS, dostępny za pośrednictwem Platformy - na stronie internetowej www.icarus.com.pl);

Dokumentacja Usług ICARUS” – oznacza dokumentację Usług ICARUS, którą Partner zobowiązany jest przedstawić Klientowi przed zawarciem Umowy o świadczenie Usług ICARUS (aktualne wzory dokumentacji dostępne w ramach Funkcjonalności Platformy ICARUS);

„Partner” - firma, której ICARUS powierza realizację zobowiązań w ramach niniejszej Umowy (na jakiejkolwiek podstawie prawnej, m.in. pracownik, współpracownik, członek organu, agent i in. i z zastrzeżeniem postanowień niniejszej Umowy), który działa przy wykorzystaniu konta Partnera na Platformie;

Ekspert” – osoba, której Partner powierza realizację zobowiązań w ramach niniejszej Umowy (na jakiejkolwiek podstawie prawnej, m.in. pracownik, współpracownik, członek organu, agent i in. i z zastrzeżeniem postanowień niniejszej Umowy), który działa przy wykorzystaniu konta Eksperta na Platformie;

Funkcjonalności Platformy ICARUS” (lub „Funkcjonalności”) – oznacza zbiór atrybutów oprogramowania Platformy, wykorzystywanych w ramach Platformy ICARUS w tym m.in. polegających na rejestracji użytkownika, odpłatnej weryfikacji wstępnej klienta oraz odpłatnym wygenerowaniu dokumentacji w formie plików związanych z upadłością konsumencką, korzystania z podpowiedzi tekstowych oraz lektora.

Klient” oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, zainteresowaną zleceniem usług ICARUS, posiadającą Konto Klienta na Platformie ICARUS lub korzystającą z Usług (Platformy) ICARUS za pośrednictwem Partnera (Konta Partnera);

Konto Użytkownika” oznacza wydzieloną część Platformy ICARUS, wraz z zespołem rozwiązań informatycznych, umożliwiającą Użytkownikowi korzystanie z przeznaczonych dla niego Funkcjonalności w ramach Platformy ICARUS;

Konto Klienta” oznacza Konto Użytkownika będącego Klientem – wydzieloną część Platformy ICARUS, wraz z zespołem rozwiązań informatycznych, umożliwiającą Klientowi korzystanie z przeznaczonych dla niego Funkcjonalności w ramach Platformy ICARUS, w tym w szczególności odpłatnej weryfikacji wstępnej klienta oraz odpłatnym wygenerowaniu dokumentacji w formie plików związanych z upadłością konsumencką, korzystania z podpowiedzi tekstowych oraz lektora_.  W celu rejestracji Konta Klienta wymagane jest podanie adresu mailowego oraz hasła dostępowego i aktywacja konta poprzez wskazany adres mailowy.

Konto Partnera lub „Konto Eksperta oznacza Konto Użytkownika będącego Partnerem (lub odpowiednio – Ekspertem) – wydzieloną część Platformy ICARUS, wraz z zespołem rozwiązań informatycznych, umożliwiającą Partnerowi korzystanie z przeznaczonych dla niego Funkcjonalności w ramach Platformy ICARUS, w tym w szczególności: weryfikacja udzielenia odpowiednich zgód na przetwarzanie danych, weryfikacja wstępna do przygotowania wniosku o upadłość,  przygotowanie wniosku o upadłość, weryfikacja zaksięgowania płatności przez Kklienta dot. danej usługi itp, W celu rejestracji Konta Partnera wymagane jest wypełnienie sekcji „Zostań naszym partnerem” znajdującej się na stronie internetowej www.icarus.com.pl oraz podpisanie umowy partnerskiej osobiście lub na odległość. Warunkiem dla aktywacji konta Partnera/Eksperta w ramach Platformy jest wgranie po zarejestrowaniu konta i pierwszym logowaniu: iinformacji o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego opatrzonej datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed rejestracją konta Partnera/Eksperta, z której będzie wynikać brak skazania danej osoby prawomocnym wyrokiem za przestępstwa określone w przepisach rozdziałów XXXIII ( przestępstwa przeciwko ochronie informacji), XXXIV (przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów) XXXV ( przestępstwa przeciwko mieniu), XXXVI (przestępstwa przeciwko obrotowi temu i interesom majątkowym w obrocie cywilnoprawnym) XXXVII (przestępstwo przeciwko obrotowi pieniędzmi i papierami wartościowymi) Kodeksu karnego, zaświadczenie z właściwego rejestru potwierdzającego prowadzenie działalności – KRS/CEiDG oraz umowa partnerska.

Licencja” oznacza niewyłączną, nieprzenaszalną (w tym bez prawa do sublicencji) licencję udzielaną Użytkownikom na korzystanie z praw własności intelektualnej ICARUS w ramach Platformy ICARUS za pośrednictwem Konta Użytkownika;

Platforma ICARUS” oznacza całość rozwiązań informatycznych oraz Funkcjonalności w ramach strony internetowej oraz aplikacji mobilnej, dostępnych dla posiadaczy Konta Klienta lub Konta Partnera, której operatorem jest Spółka;

Partner” oznacza podmiot, z którym Spółkę łączy umowa partnerska w zakresie współpracy przy świadczeniu usług ICARUS w oparciu o Platformę ICARUS, korzystający z Konta Partnera na Platformie ICARUS;

Regulamin” oznacza niniejszy Regulamin korzystania z Platformy ICARUS;

Rejestracja” oznacza założenie przez Użytkownika, w ramach Platformy ICARUS konta Użytkownika;

Siła wyższa” oznacza niezależne od woli Strony zdarzenie uniemożliwiające wykonanie jej zobowiązań wynikających z Umowy w całości lub w części, trwale lub przejściowo, którego Strona nie mogła przewidzieć ani zapobiec ani przeciwdziałać zdarzeniu bądź jego skutkom przy zachowaniu należytej staranności. Zdarzeniami siły wyższej są w szczególności (pod warunkiem, że spełniają przesłanki określone w zdaniu poprzednim): (i) klęski żywiołowe, w tym: pożar, powódź, trzęsienie ziemi, huragan, epidemie; (ii) akty władzy państwowej, w tym: stan wojenny, stan wyjątkowy, embarga, blokady, itd.; (iii) działania wojenne, akty sabotażu, akty terrorystyczne; (iv) strajki powszechne i lokauty lub inne niepokoje społeczne, w tym publiczne demonstracje;

Strony” oznacza strony Umowy, tj. Spółkę i Klienta (jak również każdy z nich osobno jako „Strona”);

Strona ICARUS”,„strona internetowa ICARUS” oznacza stronę internetową Spółki dostępną pod adresem www.icarus.com.pll;

Umowa o świadczenie Usług ICARUS”, „Umowa” oznacza umowę w przedmiocie świadczenia Usług ICARUS za pośrednictwem lub przy wykorzystaniu działania Platformy, zawieraną pomiędzy Spółką a Klientem niezależnie od formy i trybu (sposobu) jej zawarcia, której treść określona jest łącznie - zależnie od okoliczności – przez wszystkie lub niektóre ze wskazanych dokumentów: (i) osobny dokument umowy podpisanej pomiędzy Spółką (za którą działa Partner)  a Klientem, (ii) Regulamin Platformy ICARUS, (iii) inne ogólne warunki lub dokumenty odniesienia przyjęte w danym przypadku, w tym jako załączniki do wyżej wskazanych, (iv) wszelkie zmiany lub uzupełnienia powyższych – zależnie od uzgodnień Stron. W przypadku rozbieżności pomiędzy powyższymi dokumentami, przyjmuje się pierwszeństwo wg wyżej wskazanej kolejności z zastrzeżeniem jednak zmian i uzupełnień wskazanych w pkt (iv). Umowa o świadczenie Usług ICARUS ma charakter umowy ramowej, w ramach której zawierane są przez Strony umowy zlecenia dotyczące poszczególnych Usług ICARUS;

umowa zlecenia”, „zlecenie” oznacza zlecenie świadczenia Usług ICARUS udzielane przez Klienta w ramach Umowy o świadczenie usług ICARUS;

„Usługi ICARUS”, „Usługi” oznacza usługi oferowane w ramach Platformy polegające na: (1) weryfikacji spełnienia przesłanek do złożenia przez Klienta wniosku o ogłoszenie upadłości, wniosku restrukturyzacyjnego, oraz pozostałych formularzy prawnych i innych usług - w oparciu o informacje i dane wprowadzane do systemu przez Użytkownika (bezpośrednio przez Klienta lub za pośrednictwem Partnera, któremu Klient przekazuje odpowiednie informacje, dane i dokumenty), (2) wygenerowaniu projektu wniosku o ogłoszenie upadłości, projektu wniosku restrukturyzacyjnego, oraz pozostałych formularzy prawnych i innych usług - w oparciu o informacje, dane i dokumenty wprowadzane do systemu przez Użytkownika (bezpośrednio przez Klienta lub za pośrednictwem Partnera, któremu Klient przekazuje odpowiednie informacje, dane i dokumenty), z których Klient może korzystać za pośrednictwem Konta Klienta lub Konta Partnera na Platformie ICARUS;

Użytkownik” oznacza – w zależności od kontekstu – Klienta i/lub Partnera;

2. USŁUGI ICARUS

Spółka świadczy na rzecz Klientów Usługi ICARUS na podstawie zawartych Umów o świadczenie Usług ICARUS, zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Spółka świadczy Usługi ICARUS:

1) w ramach Umów zawieranych z Klientami na odległość - w przypadku, gdy realizacja Usług dokonywana jest w oparciu o informacje i dane wprowadzane do systemu bezpośrednio przez Klienta (w ramach Konta Klienta); lub

2) w ramach Umów zawieranych z Klientami w lokalu przedsiębiorstwa – w przypadku, gdy realizacja Usług dokonywana jest w oparciu o informacje i dane wprowadzane do systemu za pośrednictwem Partnera, któremu Klient przekazuje odpowiednie informacje, dane i dokumenty w lokalu Partnera. W tym przypadku przy realizacji Usług, Partner działa w imieniu Spółki w ramach Konta Partnera, na podstawie odpowiednich upoważnień.

Usługi ICARUS świadczone są w oparciu o algorytmy dostępne w ramach Platformy ICARUS, za pośrednictwem lub przy wykorzystaniu działania Platformy (i przy uwzględnieniu Specyfikacji Platformy). Szczegółowy zakres działań dostępnych w ramach Usług oferowanych przez Spółkę (a także mające istotne znaczenie informacje, uwagi i zastrzeżenia dotyczące tych Usług) został określony w niniejszym Regulaminie Platformy ICARUS.

Dla uniknięcia ewentualnych wątpliwości, wskazuje się, że Umowa o świadczenie Usług ICARUS nie obejmuje zobowiązania do świadczenia przez Spółkę usług doradztwa prawnego w zakresie wykraczającym poza przygotowanie projektu wniosku o ogłoszenie upadłości, projektu wniosku restrukturyzacyjnego, oraz pozostałych formularzy prawnych i innych usług, jak również nie obejmuje usług doradztwa podatkowego lub jakichkolwiek innych usług doradczych (konsultingowych) lub innych które nie zostały wprost wskazane w treści Umowy o świadczenie Usług ICARUS.

3. UMOWA z KLIENTEM, ZLECENIA W RAMACH UMOWY

Warunkiem korzystania przez Klienta z Usług ICARUS, oferowanych w ramach Platformy ICARUS jest zawarcie ze Spółką Umowy oraz udzielenie zlecenia.

Zawarcie Umowy ze Spółką następuje:

1) w przypadku Umów zawieranych z Klientami na odległość - w wyniku akceptacji przez Klienta wszystkich postanowień niniejszego Regulaminu, a także wszelkich innych właściwych dokumentów oraz dokonania Rejestracji; lub

2) w przypadku Umów zawieranych z Klientami w lokalu przedsiębiorstwa – w wyniku akceptacji przez Klienta wszystkich postanowień niniejszego Regulaminu, a także wszelkich innych właściwych dokumentów przedstawionych przez Partnera (przygotowanych przez Partnera. w oparciu o wzory Dokumentacji Usług ICARUS, wytyczne i materiały przekazane przez Spółkę – projektów dokumentów kontraktowych dotyczących zakupu Usług ICARUS oraz do zawierania z tymi Klientami w imieniu Spółki Umów o świadczenie Usług ICARUS i realizacji Usług ICARUS w imieniu Spółki).

Spółka świadczy na rzecz Klientów Usługi ICARUS na podstawie zawartych Umów o świadczenie Usług ICARUS oraz złożonych w ich ramach zleceń na Usługi ICARUS, zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

W przypadku Umów zawieranych z Klientami na odległość, z chwilą zawarcia Umowy oraz Rejestracji ICARUS zobowiązuje się do udzielenia Klientowi dostępu do odpowiednich Funkcjonalności w ramach Platformy ICARUS, za pośrednictwem Konta Klienta.

Spółka niezwłocznie po akceptacji przez Klienta wszystkich postanowień niniejszego Regulaminu, a także wszelkich innych właściwych dokumentów oraz dokonania Rejestracji, wyśle - na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej - wiadomość elektroniczną potwierdzającą utworzenie konta co będzie jednoznaczne z zawarciem Umowy. Z chwilą otrzymania tej wiadomości przez Klienta zostaje zawarta Umowa pomiędzy Spółką a Klientem. Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie istotnych postanowień Umowy następuje poprzez przesłanie wskazanej powyżej wiadomości elektronicznej wraz z załącznikami w postaci niniejszego Regulaminu.

W przypadku zawarcia Umowy ze Spółką, Klient uzyskuje możliwość zlecenia Spółce świadczenia wybranych Usług ICARUS na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie - w przypadku:

ROZDZIAł II. Umów zawieranych z Klientami na odległość – w wyniku złożenia zlecenia przy wykorzystaniu Funkcjonalności Platformy w oparciu o oświadczenia Klienta składane w ramach Konta Klienta oraz dokonania przez Klienta zapłaty ceny za Usługę zgodnie z pkt 6 Regulaminu;

ROZDZIAł III. Umów zawieranych z Klientami w lokalu przedsiębiorstwa – w wyniku złożenia zlecenia w oparciu o oświadczenia Klienta składane na formularzach zlecenia przygotowanych przez Partnera oraz dokonania przez Klienta zapłaty ceny za Usługę zgodnie z pkt 6 Regulaminu.

Spółka niezwłocznie po złożeniu przez Klienta zlecenia oraz dokonaniu zapłaty ceny za zlecone Usługi, wyśle - na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej - wiadomość elektroniczną potwierdzającą otrzymanie zlecenia i zawarcie umowy zlecenia świadczenia wybranej Usługi ICARUS. Z chwilą otrzymania tej wiadomości przez Klienta zostaje zawarta umowa zlecenia Usług ICARUS pomiędzy Spółką a Klientem. Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie istotnych postanowień umowy zlecenia Usług ICARUS następuje poprzez przesłanie wskazanej powyżej wiadomości elektronicznej w postaci maila.

4. UMOWA PARTNERSKA

Postanowienia niniejszego Regulaminu stanowią integralną część Umowy Partnerskiej zawieranej pomiędzy Spółką a Partnerem.

Warunkiem korzystania z Funkcjonalności Platformy przez Partnera jest akceptacja przez Partnera wszystkich postanowień niniejszego Regulaminu, a także wszelkich innych właściwych dokumentów oraz dokonania Rejestracji.

W związku z zawarciem Umowy Partnerskiej oraz Rejestracją Spółka zobowiązuje się do udzielenia Partnerowi dostępu do odpowiednich Funkcjonalności w ramach Platformy ICARUS, za pośrednictwem Konta Partnera.

5. REALIZACJA USŁUG ICARUS NA RZECZ KLIENTA

Realizacja Usług dokonywana jest w oparciu o informacje i dane wprowadzane do systemu przez Użytkownika (bezpośrednio przez Klienta lub za pośrednictwem Partnera, któremu Klient przekazuje odpowiednie informacje, dane i dokumenty).

Klient każdorazowo zobowiązany jest potwierdzić prawdziwość i kompletność danych wprowadzonych w ramach Funkcjonalności Platformy przed ich zatwierdzeniem w celu realizacji Usług (implementacji algorytmów w odniesieniu do wprowadzonych danych przekazanych przez Klienta).

Po wprowadzeniu danych do systemu w ramach Funkcjonalności Platformy i potwierdzeniu ich prawdziwości i kompletności przez Klienta, nie jest możliwe wprowadzenie jakichkolwiek zmian poza danymi personalnymi wnioskodawcy (takie jak imię, nazwisko, adres, numer PESEL, telefon, mail). Każda zmiana w zakresie wprowadzonych danych stanowi dodatkową Usługę oraz wymaga złożenia dodatkowego zlecenia oraz zapłaty ceny za tę Usługę.

Za zrealizowane uznaje się:

1) Usługi ICARUS polegające na weryfikacji spełnienia przesłanek do złożenia przez Klienta wniosku o ogłoszenie upadłości, wniosku restrukturyzacyjnego oraz pozostałych formularzy prawnych i innych usług - z chwilą przekazania Klientowi raportu o wyniku pozytywnym, pozytywnym warunkowym lub negatywnym w postaci komunikatu po dokonaniu pierwszej płatności

2) Usługi ICARUS polegające na wygenerowaniu\ projektu wniosku o ogłoszenie upadłości, projektu wniosku restrukturyzacyjnego - z chwilą przekazania Klientowi projektu dokumentu określonego w złożonym zleceniu w postaci pliku pdf wraz z załącznikami przygotowanymi w zakresie funkcjonalności platformy.

6. ZAPŁATA CENY ZA USŁUGI ICARUS

Informacje o cenach poszczególnych Usług ICARUS w przypadku:

ROZDZIAł IV. Umów zawieranych z Klientami na odległość – dostępne są w Ofercie ICARUS. Ceny Usług prezentowanych w Oferta ICARUS podane są w polskich złotych i zawierają podatek VAT oraz informację o wszelkich innych opłatach (jeśli takie istnieją);

ROZDZIAł V. Umów zawieranych z Klientami w lokalu przedsiębiorstwa – przekazywana jest przez Partnera przed złożeniem zlecenia przez Klienta. W tym przypadku cena Usług jest ustalana przez Partnera indywidualnie w zależności od zakresu Usług i nakładu pracy Partnera związanego z realizacją w imieniu Spółki tych Usług, przy czym wysokość tej ceny nie może zostać określone poniżej stawek wskazanych w Ofercie ICARUS. Ceny Usług ustalane przez Partnerapodawane w polskich złotych i zawierają podatek VAT oraz informację o wszelkich innych opłatach (jeśli takie istnieją).

Ceny Usług są wiążące od chwili złożenia przez Klienta zlecenia świadczenia Usług ICARUS. Niezwłocznie po złożeniu zlecenia Spółka przekazuje Klientowi informacje niezbędne do dokonania płatności na platformie oraz potwierdza płatność w formie wiadomości elektronicznej na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej.

Zapłata ceny za Usługę ICARUS stanowi warunek przyjęcia przez ICARUS zlecenia świadczenia danej Usługi.

Spółka umożliwia następujące sposoby płatności za Usługi ICARUS:

1) przelew bankowy na rachunek bankowy Spółki;

2) płatność za pośrednictwem serwisów do płatności internetowych takich jak Dotpay, PayU i innych;

W przypadku dokonywania przez Klienta płatności za Usługi:

3) przelewem bankowym na rachunek bankowy Spółki - datą zapłaty jest data zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Spółki;

4) za pośrednictwem serwisów do płatności internetowych takich jak Dotpay, PayU  i innych- datą zapłaty jest data otrzymania przez Spółkę informacji o zaksięgowaniu wpłaty przez dany serwis;

W przypadku dokonywania przez Klienta płatności za Usługi za pośrednictwem serwisów do płatności internetowych, Klient zobowiązany jest zapoznać się z odpowiednim regulaminem płatności danego serwisu.

Wszelkie koszty zapłaty (w tym koszty przelewu transgranicznego) obciążają Klienta.

W przypadku braku natychmiastowej płatności za Usługi ICARUS, Spółka może przesyłać Klientowi przypomnienia w tym zakresie w formie wiadomości elektronicznej na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej. Jeśli Klient nie chce otrzymywać takich informacji, może zrezygnować z ich otrzymywania, poprzez kliknięcie na link znajdujący się w takiej wiadomości elektronicznej od Spółki.

W przypadku braku zapłaty ceny za Usługę w terminie siedmiu dni od dnia złożenia zlecenia przez Klienta, uważa się, że Klient odstąpił od zlecenia danej Usługi, zamówienie wygasa.

7. wymagania techniczne, DZIAŁANIE I DOSTĘPNOŚĆ PLATFORMUY ICARUS

Usługi oferowane poprzez Platformę ICARUS są świadczone przy wykorzystaniu sieci Internet i podlegają wszelkim ograniczeniom związanym z korzystaniem z tej sieci.

ICARUS nie gwarantuje nieprzerwanego dostępu do Platformy ICARUS w określonym czasie lub miejscu.

ICARUS nie gwarantuje poprawnego działania Platformy ICARUS we wszystkich dostępnych wersjach systemów operacyjnych i przeglądarek internetowych. Korzystanie z Platformy ICARUS wymaga spełnienia co najmniej następujących wymagań technicznych:

1) nieprzerwany dostęp do Internetu;

2) zaktualizowana przeglądarka internetowa z włączoną obsługą JavaScript i plików cookies.

3) czynne i poprawnie skonfigurowane konto poczty elektronicznej;

ICARUS zaleca następujące wersje przeglądarek internetowych: Chrome w wersji 22.0 i nowszej; Internet Explorer w wersji 9.0 i nowszej; Microsoft Edge dla Windows 10; Mozilla Firefox w wersji 12.0 i nowszej, Opera w wersji 12.0 i nowszej.

W przypadku planowanych prac serwisowych przy Platformy ICARUS, które mogą skutkować jej czasową niedostępnością, Spółka powiadomi Użytkowników o możliwej niedostępności w danym przedziale czasowym z wyprzedzeniem co najmniej 7 (siedmiu) dni.

W razie awarii Platformy ICARUS lub jego komponentów, wpływającej na możliwość świadczenia Usług ICARUS, Spółka niezwłocznie powiadomi Użytkowników o możliwej niedostępności w przewidywanym przedziale czasowym lub na danym obszarze.

Spółka powiadomi niezwłocznie Użytkowników w razie zaistnienia formalnych lub faktycznych przeszkód uniemożliwiających korzystanie z Platformy ICARUS w celu wykonywania Usług ICARUS w danym zakresie. Jeżeli powyższe przeszkody:

1) mają charakter usuwalny – wykonanie Usług ulega zawieszeniu w odpowiednim zakresie do czasu usunięcia ww. przeszkód. Spółka niezwłocznie powiadomi Użytkowników o wznowieniu możliwości świadczenia Usług zgodnie z Umową lub zmianie zakresu zawieszenia Usług;

2) mają charakter nieusuwalny – zakres usług świadczonych przez Spółkę na rzecz Klientów ulega z mocy Umowy automatycznemu ograniczeniu.

W przypadku wystąpienia powyższych zdarzeń, Spółka nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy.

Klient nie jest uprawniony do żądania naprawienia jakichkolwiek szkód powstałych ani dochodzenia ewentualnych innych roszczeń związanych z niedostępnością Platformy ICARUS w danym czasie.

Klientowi nie przysługują jakiekolwiek roszczenia w stosunku do Spółki w związku z utratą danych w przypadku awarii Platformy ICARUS lub jej komponentów, a także w przypadku gdy do utraty danych doszło w związku z prowadzenie prac serwisowych Platformy.

8. wsparcie techniczne

Spółka zapewnia wsparcie techniczne w związku z operacyjnymi i technicznymi problemami dotyczącymi Platformy ICARUS, w zwykłych godzinach pracy (tj. Poniedziałek – piątek w godz. 9:00 – 17:00, Sobota w godz. 9:00 – 13:00 czasu wschodnioeuropejskiego).  

Wsparcie, o którym mowa powyżej jest udzielane poprzez odpowiedzi na pytania przekazane Spółce za pomocą zgłoszenia z Konta Użytkownika, wiadomości e-mail, komunikatora i czat bota dostępnego w ramach Platformy ICARUS.

9. OGRANICZONA LICENCJA UŻYTKOWNIKA, WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA

Platforma ICARUS i wszystkie jej elementy należą do Spółki i jej licencjodawców. Licencjodawcy Spółki pozostają właścicielami Platformy ICARUS, gdy Użytkownik uzyskuje do niej dostęp i korzysta z Platformy ICARUS.

W ramach oraz w celu wykonania Umowy, ICARUS udziela Użytkownikowi na czas trwania Umowy niewyłącznej oraz nieprzenaszalnej Licencji na korzystanie z praw własności intelektualnej ICARUS w ramach Platformy ICARUS za pośrednictwem Konta Użytkownika.

Platforma ICARUS zawiera bazę danych, materiałów i dokumentów. Wyłączne prawa producenta bazy danych należą do Spółki. Korzystając z platformy ICARUS, Użytkownik jest uprawniony do korzystania z bazy danych wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji Umowy (lub odpowiednio – Umowy Partnerskiej).

Z wyjątkiem przypadków uzyskania wyraźnego i osobnego upoważnienia od ICARUS w formie pisemnej (pod rygorem nieważności), nie możesz: (i) zmieniać, modyfikować, odtwarzać kodu źródłowego, dekompilować lub próbować pozyskiwać dowolnego kodu źródłowego z Platformy ICARUS (w zakresie niedozwolonym przez obowiązujące przepisy prawa), (ii) dokonywać trwałego lub czasowego zwielokrotnienia elementów Platformy ICARUS w całości lub w części jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie (w zakresie niedozwolonym przez obowiązujące przepisy prawa), (iii) modyfikować, dostosowywać, tłumaczyć lub tworzyć utwory pochodne lub oparte na dowolnym elemencie Platformy ICARUS. Ponadto nie możesz korzystać z Platformy ICARUS w celach niezgodnych z prawem, uzyskiwać dostępu do całości lub części Platformy w celu zbudowania usługi konkurencyjnej w stosunku do Platformy ICARUS lub podejmować próby uzyskania lub pomagać stronom trzecim w uzyskaniu nieautoryzowanego dostępu do Platformy ICARUS.

Spółka zachowuje prawa wyłączne do własności intelektualnej wytworzonej w toku realizacji Usług ICARUS na rzecz Klienta. Klient uprawniony jest do posługiwania się̨ wszelkimi dokumentami i innymi materiałami wytworzonymi przez Spółkę w toku realizacji usług prawnych w zakresie i dla osiągniecia celu Umowy.

10. dane osobowe

W celu efektywnego wykonania zobowiązań wynikających z zawartej Umowy, Spółka jest uprawniona do zbierania oraz przetwarzania danych osobowych należących do Użytkowników oraz Klientów w zakresie koniecznym dla realizacji Umowy oraz weryfikacji sposobu korzystania przez Użytkowników oraz Klientów z Platformy ICARUS. Zbierane dane osobowe mogą być także przetwarzane automatycznie, za pomocą plików cookies, tagów lub innych metod przetwarzania i weryfikacji danych.

Przetwarzanie danych osobowych przez ICARUS odbywa się zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) (dalej jako „RODO”), Ustawą z dnia 10 maja 2019 r. o ochronie danych osobowych (tj. z dnia 30 sierpnia 2019 r., Dz.U. z 2019 r. poz. 1781, dalej jako „Ustawa o ochronie danych osobowych”), Polityką Prywatności (dostępną www.icarus.com.pl) oraz innymi przepisami prawa mającymi zastosowanie w danych okolicznościach.

11. Odpowiedzialność

Umowa ma charakter umowy starannego działania. W ramach Umowy Spółka zobowiązuje się̨ działać́ z należytą̨ starannością̨ we współpracy z Klientem dla stworzenia warunków umożliwiających realizację celu Umowy, jednak nie gwarantuje osiągniecia tego celu i nie ponosi odpowiedzialności za niewystąpienie zakładanego rezultatu.

Spółka nie gwarantuje również, że w wyniku korzystania z Platformy ICARUS zostanie osiągnięty określony indywidualny cel Klienta związany ze zleceniem świadczenia Usług ICARUS.

Spółka nie ponosi odpowiedzialności za szkodę̨ wynikłą z realizacji określonych poleceń́ lub zaniechań Klienta, o ile Spółka (lub działający w jej imieniu Partner) uprzedziła Klienta o ryzyku związanym z wykonaniem jego polecenia.

Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność za sposób korzystania z Platformy ICARUS.

Przy realizacji swoich zobowiązań w ramach przedmiotu Umowy, Spółka będzie działać w oparciu o informacje, dane i dokumenty przekazane przez Klienta. Spółka nie ponosi za nie odpowiedzialności i nie jest zobowiązana do weryfikacji rzetelności, kompletności i zgodności ze stanem faktycznym i prawnym informacji, danych i dokumentów przekazanych przez Klienta.

Bez uszczerbku dla powyższych ograniczeń́ odpowiedzialności, Spółka nie ponosi odpowiedzialności za skutki niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązań́ wynikających z Umowy w przypadku, gdy

ROZDZIAł VI. Klient nie udostępni Spółce niezbędnych dokumentów, informacji i danych lub zostaną̨ one udostępnione z opóźnieniem,

ROZDZIAł VII. udostępnione przez Klienta dokumenty, dane i informacje są niezgodne ze stanem faktycznym lub prawnym, są niepełne lub nieprecyzyjne,

ROZDZIAł VIII. Klient nie dopełnia wskazanych przez Spółkę lub wiadomych mu czynności faktycznych i prawnych niezbędnych dla uzyskania spodziewanego skutku danej czynności lub działania,

ROZDZIAł IX. niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań́ wynikających z Umowy jest następstwem okoliczności leżących po stronie lub zależnych od Klienta lub osób trzecich (podmiotów finansujących, organów administracji publicznej, sadów i instytucji.

Spółka nie ponosi odpowiedzialności za zmianę̨ lub rozbieżności w wykładni dokonywanej przez organy administracji publicznej, sady i inne instytucje publiczne lub podmioty wykonujące zadania publiczne.

Spółka nie ponosi odpowiedzialności za sposób korzystania przez Klienta z raportów, projektów dokumentów, opracowań́ i materiałów oraz innych wyników realizacji Usług, przestrzeganie przez Klienta obowiązujących przepisów prawa lub uzyskanie ewentualnych decyzji, zgód i pozwoleń́ urzędowych wymaganych dla dokonania określonych czynności.

Spółka nie ponosi odpowiedzialności za skutki ograniczeń lub awarii urządzeń i oprogramowania, w tym awarie i błędy zaistniałe w systemach informatycznych i teleinformatycznych.

Korzystanie z Platformy ICARUS jest uzależnione od posiadania odpowiednich urządzeń i oprogramowania, zezwalających na dostęp do Internetu, poczty elektronicznej oraz przeglądarki internetowej lub korzystania z aplikacji mobilnej. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za spełnienie wyżej wymienionych wymogów technicznych, w tym zakupu wszelkiego odpowiedniego sprzętu lub oprogramowania koniecznego do skorzystania w określony sposób z Platformy ICARUS.

Spółka nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku korzystania z Platformy ICARUS wynikające z:

1) niewłaściwego korzystania z Platformy ICARUS;

2) awarii technicznych, usterek i przerw w funkcjonowaniu Platformy ICARUS;

3) zdarzeń spowodowanych działaniem siły wyższej;

4) prawdziwości i dokładności danych, informacji i dokumentów przekazanych przez Klienta;

Wskazane okoliczności nie będą uznawane za naruszenie Umowy przez Spółkę.

Platforma ICARUS jest obsługiwana przez Spółkę, z siedziby oddziału znajdującego się na terenie Rzeczpospolitej Polskiej. Oferta dotycząca korzystania z Platformy ICARUS oraz Funkcjonalności obowiązuje na terenie Rzeczpospolitej Polskiej. Spółka nie składa żadnych oświadczeń i nie gwarantuje, że Umowa jest zgodna z prawem jakichkolwiek państw trzecich lub też świadczone usługi będą dostępne i odpowiednie dla Użytkowników z państw trzecich. Użytkownicy pochodzący lub przebywający w państwach trzecich, którzy decydują się korzystać z Platformy ICARUS czynią to z własnej inicjatywy i są wyłącznie odpowiedzialni za zgodność z miejscowymi przepisami w zakresie w jakim mogą mieć one zastosowanie.

Podejmujemy uzasadnione starania, aby poprawiać zgłoszone błędy i nieprawidłowości. Stale rozwijamy Platformę ICARUS. W tym celu możemy zmieniać i modyfikować Platformę ICARUS usuwając lub dodając Funkcjonalności z osobnym powiadomieniem lub bez niego. Poinformujemy Cię o wszelkich takich istotnych zmianach, publikując zawiadomienia w ramach Platformy ICARUS lub w stosownych przypadkach w inny sposób.

Niezależnie od powyższego, Funkcjonalności są dostarczane bez jakiejkolwiek gwarancji. Funkcjonalności Platformy ICARUS są udostępniane na zasadzie "JAK JEST" oraz "JAK DOSTĘPNA".

Spółka nie gwarantuje, że Platforma ICARUS będzie działać zawsze poprawnie, nieprzerwane lub będzie wolna od wszelkich błędów, usterek lub nieprawidłowości lub że błędy, usterki lub nieprawidłowości zostaną niezwłocznie usunięte. ICARUS zastrzega sobie prawo do przerwania dostępu do Platformy ICARUS w celach konserwacyjnych, zarówno w trybie zaplanowanym, jak i w sytuacjach awaryjnych. Spółka dołoży starań, aby z wyprzedzeniem informować o wszelkich planowanych przerwach w dostępie do Platformy ICARUS. ICARUS może okresowo udostępniać aktualizacje w celu naprawy błędów, usterek lub nieścisłości Platformy ICARUS lub poprawy wydajności Platformy ICARUS i/lub zwiększenia jej wydajności. Spółka będzie powiadamiać o wszelkich istotnych aktualizacjach Platformy ICARUS.

Z wyjątkiem przypadków wyraźnie określonych w niniejszym Regulaminie, wszelkie oświadczenia, gwarancje, zastrzeżenia i inne warunki, wyraźne lub dorozumiane, są niniejszym wyłączone w najszerszym zakresie dozwolonym przez prawo.

Spółka (oraz członkowie jej organów, pracownicy, współpracownicy, przedstawiciele, doradcy oraz następcy prawni) ponoszą odpowiedzialność tylko za bezpośrednie następstwa swoich działań lub zaniechań oraz za rzeczywistą szkodę (stratę). Odpowiedzialność Spółki oraz członków organów, pracowników, współpracowników i doradców oraz następców prawnych za szkodę spowodowaną niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem zobowiązań wynikających z Umowy, niezależnie od podstawy prawnej roszczeń (roszczenia kontraktowe, deliktowe lub inne) nie obejmuje odpowiedzialności za szkody wynikowe, szczególne, pośrednie, uboczne lub inne, w tym bez ograniczeń za utracone korzyści, zyski lub przychody, przerwanie działalności gospodarczej, utratę lub uszkodzenie oprogramowania lub danych, utratę czasu pracy, klienteli lub reputacji, i tym podobne skutki, oraz ograniczona jest do przypadków umyślnego działania lub rażącej niedbałości. Górna granica odpowiedzialności Spółki wynosi 5.000 zł (pięć tysięcy złotych - niezależnie od liczby zgłoszonych roszczeń).

Spółka – w najszerszym zakresie dopuszczalnym przez prawo – nie ponosi odpowiedzialności za nieprzestrzeganie przez Klienta obowiązujących przepisów prawa lub uzyskanie ewentualnych decyzji, zgód i pozwoleń urzędowych wymaganych dla wykonywania określonej działalności.

Klient ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wynikające z naruszenia przepisów prawa lub szkody spowodowane działaniami Klienta w związku z korzystaniem z Usług, w szczególności podaniem nieprawdziwych danych, ujawnieniem informacji poufnych lub tajemnic handlowych, naruszeniem dóbr osobistych lub praw autorskich lub innych praw własności intelektualnej.

Klient zobowiązuje się do powstrzymania się od wszelkich działań, które mogłyby mieć negatywny wpływ na dobre imię i reputację Spółki.

Klient zobowiązany jest zapewnić, aby sposób realizacji jego zobowiązań określonych w Umowie nie prowadził do naruszenia praw osób trzecich i/lub nie narażał Spółki na roszczenia innych podmiotów lub sankcje organów i instytucji publicznych. Użytkownik niniejszym zobowiązuje się ochronić i zwolnić Spółkę oraz jej wspólników, pracowników, współpracowników i doradców oraz następców prawnych od odpowiedzialności prawnej, wszelkich szkód, kosztów, strat lub wydatków wynikających z wszelkich roszczeń, żądań lub działań podjętych przez jakąkolwiek osobę trzecią związanych z naruszeniem przez Spółkę Umowy, obowiązujących przepisów prawa lub praw osób trzecich. Nie przyjmujemy ani nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za działanie produktów i usług stron trzecich lub za działania lub zaniechania stron trzecich.

Niewykonanie zobowiązań wynikających z Umowy przez Stronę z uwagi na skutki siły wyższej nie będzie uznawane za naruszenie Umowy. O ile to możliwe w danych okolicznościach, Strona dotknięta skutkami siły wyższej zobowiązana jest niezwłocznie powiadomić drugą Stronę o wystąpieniu siły wyższej, jej przyczynie i przewidywanym czasie trwania.

Wyłączenia i ograniczenia na mocy Umowy (w tym postanowień niniejszego Regulaminu) odpowiedzialności Spółki w stosunku do Klientów nie dotyczą odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną umyślnie, jak również nie dotyczą wyłączenia lub ograniczenia odpowiedzialność względem konsumenta. Zwrot w „najszerszym zakresie dopuszczalnym przez prawo” należy rozumieć co do zasady zgodnie ze zdaniem poprzedzającym, chyba że bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa (o ile występują) – dotyczące w szczególności ochrony praw i interesów konsumentów – przewidują dalej idącą ochronę interesów Użytkowników w odniesieniu do zakazów wyłączenia lub ograniczenia odpowiedzialność na podstawie umów. W powyższych przypadkach postanowienia Umowy są interpretowane w sposób, który nadaje im znaczenie zgodne z ww. bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa (w szczególności w zakresie ochrony praw i interesów konsumentów).

12. Reklamacje

W przypadku jakichkolwiek zastrzeżeń co do funkcjonowania Platformy ICARUS lub sposobu wykonywania zobowiązań Spółki wynikających z Umowy, w tym wszelkich błędów, usterek lub przerw w dostępie, a także wszelkich innych skarg związanych z Platformą ICARUS, Użytkownik może zgłosić stosowną reklamację przy wykorzystaniu funkcjonalności dostępnych na Platformie ICARUS lub wysyłając e-mail na adres: kontakt@icarus.com.pl

W przypadku konieczności uzyskania pomocy w związku z Platformą ICARUS, w szczególności w przypadku jakichkolwiek problemów z korzystaniem z Platformy ICARUS, w tym wszelkich błędów, usterek lub przerw w dostępie, a także wszelkich zapytań lub skarg związanych z Platformą ICARUS, prosimy o zapoznanie się z treścią FAQ, ewentualnie o kontakt z zespołem wsparcia technicznego.

ICARUS rozpatrzy każdą reklamację najszybciej jak to możliwie przy zachowaniu terminów wynikających z przepisów prawa. W celu przyspieszenia rozpatrzenia reklamacji, zalecamy również szczegółowe wskazanie w jej treści wszystkich istotnych okoliczności sprawy oraz oczekiwanego przez Użytkownika sposobu załatwienia reklamacji.

Odpowiedź na reklamację zostanie udzielona za pośrednictwem Platformy ICARUS lub poczty elektronicznej na adres powiązany z Kontem Użytkownika lub w przypadku braku zarejestrowanego Konta Użytkownika – na adres poczty elektronicznej wskazany w reklamacji.

Spółka zastrzega sobie prawo wystąpienia do Użytkownika o podanie dodatkowych wyjaśnień oraz przedstawienie określonych informacji lub dokumentów, o ile jest to niezbędne lub pomocne dla skutecznego załatwienia reklamacji. Spółka dołoży starań w celu przekazywania Użytkownikowi informacji zwrotnej co do terminu rozpatrzenia reklamacji oraz stanu sprawy w trakcie rozpatrywania reklamacji.

13. OKRES OBOWIĄZYWANIA I ROZWIĄZANIE UMOWY Z KLIENTEM

Umowa wchodzi w życie z chwilą zawarcia.

Umowa zawierana jest na czas nieoznaczony. Z zastrzeżeniem innych postanowień Regulaminu, każda ze Stron może rozwiązać Umowę bez wskazania przyczyn, z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia.

Każda ze Stron może wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku istotnego naruszenia przez drugą Stronę któregokolwiek z jej zobowiązań wynikających z Umowy, które to naruszenie nie zostanie usunięte w ciągu 14 (czternastu) dni od dnia pisemnego zawiadomienia przez drugą Stronę.

Rozwiązanie Umowy następuje poprzez złożenie wypowiedzenia przy wykorzystaniu Funkcjonalności dostępnych przez Platformę ICARUS lub w inny sposób dopuszczalny w świetle przepisów prawa, w szczególności, odpowiednio, na adres poczty elektronicznej Spółki albo na adres poczty elektronicznej Klienta podany przy zawieraniu Umowy.

Przed rozwiązaniem Umowy i usunięciem Konta Klienta, Spółka dołoży starań, aby skontaktować się z Klientem w celu wyjaśnienia sytuacji. W takim przypadku Spółka zastrzega sobie prawo do zawieszenia Konta Klienta do czasu wyjaśnienia sytuacji.

Rażące naruszenie przez Klienta postanowień Umowy (w tym postanowień niniejszego Regulaminu) może być podstawą do zawieszenia Konta Klienta lub wypowiedzenia Umowy ze skutkiem natychmiastowym (rozwiązania Umowy). Z ważnych przyczyn Spółka może zawiesić wykonywanie Umowy w przypadku zawieszenia Konta Klienta do czasu wyjaśnienia ewentualnych okoliczności stanowiących podstawę zawieszenia Konta Klienta lub rozwiązania Umowy.

Jeżeli okoliczności siły wyższej utrzymują się przez ponad 14 (czternaście) dni, każda ze Stron może wypowiedzieć Umowę ze skutkiem na dzień doręczenia drugiej Stronie oświadczenia o wypowiedzeniu.

Wszelkie prawa do wypowiedzenia (rozwiązania) Umowy stanowią jedynie uzupełnienie uprawnień lub środków prawnych przysługujących na mocy obowiązujących przepisów prawa.

Postanowienia Umowy, które ze swojej natury regulują prawa i obowiązki Stron po rozwiązaniu Umowy (w tym między innymi: postanowienia dotyczące własności intelektualnej, poufności, ograniczenia odpowiedzialności, wyboru prawa oraz właściwości sądowej) pozostaną w mocy po rozwiązaniu lub wygaśnięciu niniejszej Umowy niezależnie od przyczyny.

14. ODSTĄPIENIE OD UMOWY / ZLECENIA PRZEZ KLIENTA

Postanowienia pkt 14.2. – 14.5. Regulaminu mają zastosowanie wyłącznie w przypadku, gdy w świetle obowiązujących przepisów prawa Umowa (lub umowa zlecenia w ramach Umowy) ma charakter umowy zawartej na odległość w rozumieniu obowiązujących przepisów prawa.

Klient będący konsumentem może odstąpić od Umowy (lub umowy zlecenia zawartej w ramach Umowy) bez podania przyczyn, składając oświadczenie na piśmie, w terminie 14 (czternastu) dni od dnia zawarcia Umowy. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 (czternastu) dni od dnia zawarcia Umowy. Termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem oświadczenie zostało wysłane.

Klient nie ponosi kosztów związanych z odstąpieniem. W przypadku odstąpienia od Umowy, Umowa jest uważana za niezawartą, a Klient jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. Z zastrzeżeniem  powyższym postanowień, to, co Strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym w terminie 30 (trzydziestu) dni od odstąpienia od umowy.

Klient może skorzystać z wzoru ustawowego formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. W treści oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Klient powinien wskazać imię i nazwisko oraz adres e-mail wskazany jako adres poczty elektronicznej do korespondencji. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy może zostać złożone za pośrednictwem Platformy ICARUS lub poczty elektronicznej na adresy Spółki wskazane jako adresy poczty elektronicznej do korespondencji. W przypadku złożenia przez Klienta oświadczenia o odstąpieniu od Umowy za pośrednictwem poczty elektronicznej, Spółka prześle niezwłocznie Klientowi potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od Umowy na trwałym nośniku za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Zawierając Umowę, Klient przyjmuje do wiadomości, że spełnianie świadczenia Spółki polegające na realizacji Usług ICARUS następuje poprzez dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, niezwłocznie po zawarciu umowy zlecenia świadczenia wybranej Usługi ICARUS zgodnie z pkt 3.7. Regulaminu, na co Klient każdorazowo wyraża zgodę poprzez podpisanie dokumentacji osobiście lub z wykorzystaniem podpisów kwalifikowanych ewentualnie profilem zaufanym ePUAP. Klient przyjmuje do wiadomości, że w związku z powyższym, po spełnieniu świadczenia przez Spółkę (tj. po przekazaniu Klientowi materiałów, o których mowa w pkt 5.4. Regulaminu), traci on prawo odstąpienia od danej (wykonanej) umowy zlecenia, a postanowień pkt 14.1.-14.4. Regulaminu nie stosuje się.

15. PRZENIESIENIE UPRAWNIEŃ I OBOWIĄZKÓW UMOWNYCH

Strona nie jest uprawniona do przeniesienia na osoby trzecie uprawnień lub obowiązków wynikających z Umowy w całości lub w części bez uprzedniej pisemnej zgody drugiej Strony pod rygorem nieważności, z zastrzeżeniem jednak, że uprzednia pisemna zgoda Klienta nie jest wymagana w stosunku do Spółki w przypadku rozporządzenia zasadniczo wszystkimi lub znaczną częścią aktywów Spółki, w szczególności zbycia przedsiębiorstwa Spółki (albo jego zorganizowanej części), fuzji, konsolidacji, reorganizacji lub innej podobnej transakcji prawa polskiego lub obcego. W takim przypadku Spółka jest uprawniona do przeniesienia praw i obowiązków wynikających z Umowy na podmiot trzeci z zastrzeżeniem, iż Spółka dochowa należytej staranności w celu zapewnienia należytego wykonywania (kontynuowania wykonywania) zobowiązań Spółki wynikających z zawartych Umów, na co Klient wyraża zgodę na podstawie niniejszego postanowienia poprzez i z chwilą zawarcia Umowy.

Powyższe postanowienia dotyczące możliwości przeniesienia praw i obowiązków z Umowy bez zgody Klientów należy interpretować w sposób, który nadaje im znaczenie zgodne z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi w szczególności ochrony praw i interesów konsumentów, przy uwzględnieniu uzasadnionych przyczyn - słusznych interesów Spółki uzasadniających takie przeniesienie oraz dochowania należytej staranności dla ochrony interesów Klientów, którzy nie powinni doznać uszczerbku w związku z przeniesieniem praw i obowiązków.

16. Zakończenie działania Platformy ICARUS

W przypadku zakończenia działalności Platformy ICARUS, Spółka zastrzega sobie prawo do całkowitego lub częściowego zawieszenia działania Platformy ICARUS oraz zawieszenia lub usunięcia Konta Użytkownika.

Spółka powiadomi o zakończeniu działalności Platformy ICARUS z miesięcznym wyprzedzeniem. Powiadomienie o zakończeniu działalności Platformy ICARUS jest równoznaczne z wypowiedzeniem Umowy.

17. BRAK ZRZECZENIA SIĘ PRAW

Niewykonanie lub zwlekanie przez Stronę z żądaniem realizacji przez drugą Stronę któregokolwiek z postanowień Umowy lub zrzeczenie się albo częściowa rezygnacja z roszczeń dotyczących jakiegokolwiek naruszenia Umowy nie stanowi przeszkody dla późniejszego egzekwowania takiego postanowienia oraz nie może być uznane za zrzeczenie się roszczeń dotyczących późniejszych naruszeń.

Żadne jednorazowe lub częściowe wykonanie lub niewykonanie lub zwłoka w wykonaniu jakiegokolwiek prawa, upoważnienia lub środka prawnego przez którąkolwiek Stronę nie stanowi odstąpienia przez tę Stronę od, ani nie osłabi ani nie wykluczy jakiegokolwiek dalszego korzystania z tego czy innego prawa, upoważnienia czy środka prawnego wynikającego z Umowy lub z innego tytułu.

18. CHARAKTER WSPÓŁPRACY

Umowa nie stanowi umowy spółki cywilnej, joint venture lub innej umowy o podobnym charakterze oraz nie tworzy spółki lub innej organizacji w rozumieniu obowiązujących przepisów prawa.

Żadna ze Stron nie jest upoważniona do składania jakichkolwiek oświadczeń, zaciągania zobowiązań i zawierania umów oraz występowania w imieniu drugiej Strony na podstawie Umowy.

19. ROZDZIELNOŚĆ POSTANOWIEŃ

Jeżeli jakiekolwiek z postanowień Umowy (w tym Regulaminu) zostanie uznane za nieważne, nieskuteczne, niewykonalne lub wadliwe w inny sposób:

ROZDZIAł X. przyjmuje się, że będzie rozumiane, w zakresie, w jakim to możliwe, jako sformułowane i ograniczone w taki sposób, aby mogło zostać uznane za ważne i skuteczne lub też zostanie zastąpione w ramach Umowy przez ważne i niewadliwe postanowienia, których treść i skutki prawne powinny być możliwie podobne w odniesieniu do ich skutków w stosunku do zastępowanych postanowień, a Strony Umowy zgadzają się podjąć wszelkie uzasadnione starania, aby osiągnąć cel tego postanowienia przez takie nowe ważne i wykonalne postanowienia;

ROZDZIAł XI. w przypadku, gdy powyższe nie będzie możliwe, wszystkie pozostałe warunki i zobowiązania zawarte w Umowie (w tym w Regulaminie) pozostaną w pełni w mocy, poza zakresem, w jakim są one zależne od siebie nawzajem lub sobie nawzajem podporządkowane, tj. Umowa pozostaje w pełni w mocy co do pozostałych postanowień i będzie wykładana w każdym przypadku tak, jak gdyby takie nieważne, niewykonalne, nieskuteczne lub wadliwe postanowienie zostało pominięte.

20. MOC WIĄŻĄCA

Umowa służy wyłącznie interesowi jej Stron oraz ich następców prawnych i cesjonariuszy. Nic, co ustalono w Umowie wyraźnie lub w sposób dorozumiany nie nadaje ani nie będzie interpretowane jako nadające innemu podmiotowi poza Stronami, jakichkolwiek uprawnień z niej wynikających.

21. PRAWO WŁAŚCIWE

Umowa oraz wszelkie stosunki prawne i spory z niej wynikające lub z nią związane, w tym dotyczące zawarcia Umowy, jej ważności i skuteczności lub interpretacji poszczególnych postanowień Umowy podlegają prawu Rzeczpospolitej Polskiej bez odwoływania się do jakichkolwiek norm kolizyjnych oraz norm prawa obcego.

Wszelkie czynności i działania wykonywane przez Strony na postawie niniejszej Umowy uważa się za wykonywane na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej niezależnie od miejsca faktycznego pobytu Użytkownika w chwili korzystania z Platformy ICARUS lub podejmowania innych czynności i działań związanych z realizacją przedmiotu Umowy. Użytkownik przyjmuje do wiadomości i wyraża zgodę na powyższe.

22. ROZSTRZYGANIE SPORÓW

W przypadku zaistnienia pomiędzy Stronami sporu w zakresie wykonania postanowień Umowy, Strony zobowiązują się podjąć starania w celu rozstrzygnięcia powstałego sporu w sposób polubowny oraz dążyć w dobrej wierze do osiągnięcia porozumienia. W przypadku nieosiągnięcia porozumienia w terminie 30 (trzydziestu) dni od dnia przesłania przez jedną ze Stron wezwania do polubownego rozstrzygnięcia sporu, każda ze Stron może dochodzić roszczeń w sposób przewidziany w obowiązujących przepisach prawa. Powyższe postanowienie stosuje się w najszerszym zakresie dopuszczalnym przez obowiązujące przepisy prawa

Z zastrzeżeniem poniższego postanowienia, wszelkie spory Stron wynikające z Umowy lub powstające w związku z nią będą rozstrzygane wyłącznie przez sąd powszechny w Rzeczpospolitej Polskiej właściwy dla miasta Warszawy na zasadach przewidzianych w przepisach prawa, o ile Strony zgodnie i wyraźnie nie postanowią w odrębnym pisemnym porozumieniu (pod rygorem nieważności) o poddaniu sporu kognicji uzgodnionego przez Strony innego sądu powszechnego lub sądu arbitrażowego. Strony zobowiązane są do nieujawniania osobom trzecim wystąpienia pomiędzy nimi sporu, jego przedmiotu i przebiegu, zarówno w trakcie prób ugodowego załatwienia sporu, jak i po wszczęciu postępowania przed sądem powszechnym lub sądem arbitrażowym.

W przypadku Klientów będących konsumentami w świetle polskiego prawa nie stosuje się powyższego punktu Regulaminu, a wszelkie spory Stron wynikające z Umowy lub powstające w związku z nią będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny w Rzeczpospolitej Polskiej na zasadach przewidzianych w przepisach prawa, o ile Strony zgodnie nie postanowią w odrębnym porozumieniu o poddaniu sporu kognicji uzgodnionego przez Strony sądu arbitrażowego.

23. KOMUNIKACJA

Komunikacja pomiędzy Stronami będzie prowadzona przede wszystkim za pośrednictwem Platformy ICARUS lub poczty elektronicznej na adresy wskazane przez Użytkownika, Klienta i Spółkę do korespondencji. Wiadomości za pośrednictwem Platformy ICARUS lub poczty elektronicznej wysłane na adresy podane przez Strony uważa się za otrzymane przez odbiorcę w momencie wysyłki.

W odniesieniu do danych adresowych Stron (w szczególności adresu poczty elektronicznej oraz adresu fizycznego dla przekazywania tradycyjnej korespondencji), Strony zobowiązują się do niezwłocznego zawiadamiania o zmianach adresów do doręczeń pod rygorem uznania doręczenia pod ostatni wskazany adres do doręczeń za skuteczne.

Użytkownik i Klient przyjmuje do wiadomości, że komunikacja ze strony Spółki dotycząca kwestii wynikających lub związanych z Umową będzie prowadzona w języku polskim. W przypadku braku dostatecznej znajomości języka polskiego, Użytkownik i Klient zobowiązany jest zapewnić we własnym zakresie i na własny koszt odpowiednie tłumaczenie na inny język mu znany.

24. CAŁOŚĆ UMOWY

Umowa zawiera całość ustaleń Stron odnoszących się do przedmiotu Umowy oraz zastępuje i wyłącza w całości uprzednie umowy, porozumienia, uzgodnienia i ustalenia pomiędzy Stronami, zarówno pisemne jak i ustne, dotyczące przedmiotu Umowy.

25. ZMIANY

Spółka może dokonywać w przyszłości zmian w treści niniejszego Regulaminu, o ile jest to niezbędne z uwagi na wystąpienie ważnej przyczyny takiej jak w szczególności: zmiana przepisów prawa lub sposobu ich interpretacji przez sądy lub inne właściwe organy i instytucje, nadzwyczajna zmiana stosunków gospodarczych lub społecznych powodująca nieprzewidziane trudności w spełnieniu świadczenia albo grożąca rażącą stratą, konieczność dostosowania postanowień Regulaminu w związku z zauważonymi lukami lub koniecznością korekty nieprawidłowości oraz w innych przypadkach gdy Spółka uzna to wskazane.

W przypadku wprowadzenia zmian do niniejszego Regulaminu, które wpływają na prawa lub obowiązki Użytkowników, Użytkownicy zostaną powiadomieni o zmianie lub poprawkach na co najmniej 21 (dwadzieścia jeden) dni przed ich wejściem w życie w odniesieniu do Użytkownika. Powiadomienie o zmianach w treści Regulaminu może zostać przesłane pocztą elektroniczną, poprzez powiadomienie podczas logowania się na Platformie ICARUS lub w inny sposób. W razie braku sprzeciwu Użytkownika przed wejściem zmiany Regulaminu w życie, uznaje się, że Użytkownik wyraził zgodę na zmianę objętą powiadomieniem. Jeśli Użytkownik sprzeciwia się zmianie, zmiana nie odniesie skutku w stosunku do Użytkownika, a sprzeciw będzie oznaczał wypowiedzenie Umowy. Korzystanie z Platformy ICARUS po dniu wejścia w życie zmian w Regulaminie, oznacza akceptację zmian przez Użytkownika.

W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących niniejszych Regulaminu lub chęci skontaktowania się z nami z jakiegokolwiek powodu napisz do nas na adres: kontakt@icarus.com.pl